Welkom

Retourneren en ruilen

Wanneer een product niet goed is, verkeerd geleverd of je bent niet tevreden over het product en/of levering. Dan kun je deze retourneren of ruilen.
Je ontvangt een nieuw product, je geld terug of een tegoedbon met dezelfde waarde als de aankoop die je hebt gedaan. 

Retouraanvraag aanvragen
Voor je een product retour stuurt, dien je eerst een retouraanvraag te doen. Dit kan snel en eenvoudig via deze link (retouraanvraag). Je ontvangt via de e-mail een kopie van de aanvraag, deze dien je samen met de aankoopfactuur (of kopie) bij het retourproduct toe te voegen. Indien je het product retour stuurt zonder retouraanvraag, zal de afhandeling langzamer verlopen.

Hoe kan ik retourneren/ruilen
Het kan altijd voorkomen dat een artikel/levering niet naar wens is. Geen probleem, je kan het product retourneren of ruilen binnen 14 dagen na ontvangst van het product. Volg de onderstaande stappen.

Stap 1 vraag een retouraanvraag aan
- Download de ‘retouraanvraag ’, print deze uit en vul in. 

Stap 2 invullen gegevens en informatie
- Vul je contactgegevens in
- Vul de product gegevens in
- Geef aan om welke reden je het product wilt retourneren/ruilen. Indien je een product wilt ruilen, geef hier dan ook aan tegen welk product.

Stap 3 controleer de aanvraag
- Controleer of de aanvraag geheel en correct is ingevuld

Stap 4 verzenden van aanvraag
- Stuur de retouraanvraag mee met het product.

Stap 5 Retourverzending product
- Verpak het artikel , samen met de aankoopfactuur (of kopie) en je aanvraag, in een degelijke verpakking naar; Kanoshop.nl t.a.v. retourproduct Hoeksekade 141 - 2661 JL Bergschenhoek

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat kanoshop.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

Wanneer mag ik retourneren/ruilen
Om een product te retourneren/ruilen dient het product aan de volgende voorwaarden te voldoen.
- Het artikel dient binnen 14 dagen te worden geretourneerd. Het termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling
- Het artikel is in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking is
- Het product is niet gebruik of vertoond gebruiksschade
- Je de factuur/kassabon (of een kopie van die factuur) nog aanwezig is.

Artikelen die je niet kan retourneren/ruilen:
- Producten die op verzoek van de klant zijn gemaakt/geprepareerd
- Producten die op verzoek van de klant zijn besteld bij de leverancier en niet in ons standaard assortiment voorkomen (online staan)
- Producten die beschadigd zijn of gebruiksschade vertonen
- Er door derden aspecten aan het product veranderd zijn

Retour adres
Je kan de product(en) retour sturen naar het volgende adres;
Kanoshop.nl t.a.v. retourproduct
Hoeksekade 141 
2661 JL Bergschenhoek

Zodra wij het product retour hebben ontvangen krijg je hiervan een melding per email. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat kanoshop.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

Retour/ruil kosten
De kosten voor het terugsturen van een product zijn voor rekening van de klant, tenzij het een door ons verkeerd geleverd product is.
Alle retourzendingen dienen gefrankeerd te worden verzonden. In bovenstaande gevallen stort Kanoshop de verzendkosten naar je terug. Pakketten die niet gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd. Vermeld bij deze zending wel je bank- of gironummer, zodat wij de gemaakte kosten voor het verzenden kunnen terugstorten.

Product van boven de 1,75m retourneren
Indien je een groot product van boven de 1.75m wilt retourneren, neem altijd eerst even contact met ons op via 0031 (0)10-5214333 of via info@kanoshop.nl. wij zullen je hier verder helpen.

Drie opties bij het afhandelen van de retour
Zodra wij jouw retouraanvraag hebben beoordeeld en verwerkt, zijn drie opties om de retour te laten verlopen:
- Je krijgt je geld terug terug gestort, dit zal na afhandling van de retour binnen 10 werkdagen gebeuren. 
- Je ontvangt een tegoedbon met dezelfde waarde als het aankoopbedrag (te besteden bij Kanoshop of Kanoshop.nl). 
- Je ruilt het product. Ook dan zijn er weer drie opties, zie onderstaand. 
Uit deze opties kun je kiezen door op 'de retouraanvraag' de gewenste keuze te maken. 

Extra infomatie:
Geld terug bij retourneren: indien je jouw geld terug gestort wil, dien je dit aan te geven op de 'retouraanvraag'. Vergeet niet je bankgegevens te noteren.    
Tegoedbon bij retourneren
; je kan een keuze maken tussen twee soorten tegoedbonnen. Dit dient aangegeven te worden op de 'retouraanvraag'. 
- Kanoshop.nl tegoedbon: deze bon is 1 jaar geldig na uitgifte en kan alleen online uitbesteed worden. 
- Kanoshop tegoedbon: deze is 1 jaar geldig na uitgifte en kan alleen in de winkel in Bergschenhoek besteed worden. 
Ruilen van producten: indien je wil ruilen zijn er drie opties:
- Het nieuwe product heeft dezelfde waarde: er vindt geen verrekening plaats
- Het nieuwe product is goedkoper, het verschil wordt als tegoedbon meegezonden of overgemaakt naar je rekening 
- Het nieuwe product is duurder, het verschil zal in rekening worden gebracht bij de klant. Deze dient eerst betaald te worden voordat het nieuwe product toegezonden kan worden. Verder gelden voor ruilen dezelfde voorwaarden als voor het retourneren.